lördag 9 maj 2009

Larv

Klockradion gick igång redan vid 5 i morse. Oj vad jag längtar efter en sovmorgon...
Kl 6 kom Veronica och hämtade mig och Alice. Sån tur var så regnade det inte på förmiddagen men jösses vad det blåste! Efter mycket möda fick vi till slut upp Veronicas tält trots att det höll på att blåsa bort under tiden.

Alice skulle in som nr 6 i ringen så det var ju dags på stört efter start så att säga. I hennes klass var det fyra tikvalpar och Alice slutade som fyra i placering. De andra var fina tikar så placeringen var rättvis men det känns lite som det är uppfödarna och jag...
Önskar så att jag slapp den där hemska nervositeten som slår till varje gång. Finns det hopp att det går över eller?

Tyvärr åkte Kimbo ut med en tvåa, det var synd, det är ju den magiska ettan de väntar på där. Crazy däremot fick en etta och slutade som fyra i sin klass. Bra gjort Josefine som visade henne!

Träffade Sophia och Roger som var där med sin amstaff Varja, även hon fick en tvåa. Ja ja, bättre lycka nästa gång till oss alla!

Roligt var det att träffa Vegard från Löveliens Kennel i Norge. Han äger ju Figaro, Alice pappa. Tyvärr var inte Figaro med, hade ju varit kul att få se honom.

Fler som var extra kul att träffa var Annelie och Alexzandra, Sjöwildas Kennel. Alltid kul att få ansikten på nätbekantskaperna.

Vid 12-tiden kom regnet! Det öste ner och var full storm. Till slut fick vi i alla fall rivit tältet och satte kurs mot parkeringen. Naturligtvis sken solen för fullt när vi åkte hem.
Kom på att jag inte tagit ett endaste kort idag, det beror nog på vädret, frös ju hela tiden i stormen.

Ikväll blir det Robinsson, om jag orkar vill säga. Fast min underbara kock/bagare till sambo står just nu i köket och gör årets första rabarberpaj så det går ju inte att riskera att missa den...

2 kommentarer:

Eva sa...

Jag vet precis hur det är att vara nervös på utställningar... kan än känna hur det knöt sig i magen inför en utställning och det började redan dagen innan utställningen. På självaste utst dagen var det bara kaffe och röka som gällde...och toan så klart!!! Ja herre Gud vilket spring.
Med åren så lärde jag mig att inte vara nervös och idag är jag helt lugn, så du kommer över nervositeten till slut du också ;-)
Det är till att åka på olika utställningar och försöka intala dig att det är en helt vanlig utst träning du ska på! Du ska se att det släpper till slut.

Själv har jag varit på inoff här i Malung idag och Saga blev BIG 2. Hon är så duktig i ringen, våran lilla prinsessa.

Ha en skön kväll framför tv:n och smaska nu i dig rejält med rabarberpaj :-)

Veronica sa...

Nervös, det är bara förnamnet o ändå är det ju hunden o inte oss dom ska bedömma som tur är=)