fredag 29 maj 2009

Förberedelser

Då har jag klarat av veckans "underedsbehandling" av Alice. Vi ska ju på en inoff utställning på Orust imorgon, så det blev till att snygga till henne lite. Det blev inget helbad denna gång utan jag nöjde mig med att tvätta av ben, bröst och mage. Alltså de delar som brukar ha minst en daglig dos av jord och lera. Ja ni vet lite varvat med bad i dammen. Varenda dag när jag kommer hem ser hon ut som nåt onämnbart. Medans de andra hundarna alltid (nästan i alla fall) är rena och fina.
Tänkte spara helbadet tills nästa vecka då hon ska ställas i Vänersborg.

Nu har hon i alla fall vant sig vid hårfönen så det går bra att blåsa henne torr. Eller hyfsat torr kanske man ska säga. Skulle så gärna vilja ha en riktig hundfön....ytterligare en sak att lägga till på "vill ha" - listan.

Nu återstår bara problemet med vad i helskotta jag ska ta på mig om det nu ska bli så här kanonvarmt imorgon med. De shorts och 3/4 byxor jag köpte förra sommaren har ju krymt i garderoben över vintern. Konstigt.
Det finns en baksida med att sluta röka och det är den jag känner av. Den 20/5 var det två år sedan både jag och Roger slutade med det och jag är så himla stolt över hur bra det gått. Trots baksidan med att kläderna krymper.
Å andra sidan är jag inte naiv, en gång rökare alltid rökare i sinnet brukar jag säga. Jag har hållt upp en gång tidigare i 6 år innan jag trillade dit igen. Under de åren drömde jag ständigt på nätterna att jag rökte, så på psyket satt det trots att jag aldrig var röksugen.

Nu ska jag gå in och titta i garderoben om det möjligen kan finnas nåt spännande som jag glömt att jag har...

Inga kommentarer: