fredag 22 maj 2009

Glasögon med förskräckelse

I förmiddags for Carro och jag till Uddevalla för att kolla på glaögonbågar till mig. Hå hå ja ja...
Nu har jag två bågar med hem igen på prov, det ena paret var med redan första gången. Får väl bestämma mig över helgen då antar jag.
Vi har varit inne hos varenda optiker vi hittat, fy sjutton vad svårt det är. Och dyrt...fast nu ska jag ju ha dem ett tag.

I tisdags när jag var på synundersökningen provade jag direkt ut terminalbågarna som jag ska ha vid datorn på jobbet. Eftersom arbetsgivaren betalar dessa så får de ju inte kosta så mycket. De som jag ville ha var för "små" för att kunna ha närprogressiva glas som jag ju ska ha nu. Alltså blev jag övertalad att ta ett par större hemska saker som skulle vara sååå fräcka!!! Det var helt enkelt inte nåt att välja på.
Lite skamset visade jag dem för Carro idag, hon vek sig av skratt samtidigt som hon väste fram ett "men mamma!!!".

Själv kastade jag mig fram till tjejen i kassan och nästan skrek att "jag har ändrat mig, vill inte ha de jag beställde i tisdags, stoppa dem"! Hon hade också nära till skratt men slängde sig på telefonen för att kolla om det var för sent eller inte.
Som tur var så gick det bra.
Sen valde vi med mycket möda ut ett par andra som jag helt enkelt tog vanligt terminalglas i då, skit samma med närprogressiva...vem bryr sig om jag är blind när jag lullar runt i korridorerna.
Skämt åsido har jag haft såna glas hittills så det ska nog gå bra den här gången också. Nästa gång däremot så är det nog ingen återvändo...

1 kommentar:

åsa sa...

Du såg säkert urmodern ut med de stora, men man måste vänja sig, och omgivningen också. På min blogg har jag ganska mycket glasögontips. Lycka till!