onsdag 16 juni 2010

Vips

Vips har långt över en vecka gått sen förra inlägget...jag har verkligen tacklat av på bloggfronten. Möjligen beror det på späckade dagar. Lite grann beror det nog också på att jag numera oftast redan berättat det mesta på Facebook. Visserligen i kortare ordalag men ändå.

I helgen var Lisa och kusin Natali på SBK:s ungdomsläger. Nellie och Baloo var med. De var lika nöjda (och trötta) som vanligt när de kom hem i söndags kväll. Redan har de bestämt sig för att vara med nästa år igen så kul måste de ha haft.

Måndagskvällen tillbringade jag och Alva på Munkedals BHK där vi nu går på valpkurs. Det blev ju tyvärr ingen mer valpkurs i Tanum så det fick bli så här. Trevligt var det i alla fall och jag ser fram emot fortsättningen.

I går var det dags för ringträning i Tanum igen. Även där fick Alva vara med. Nu kan jag väl inte säga att det gick så där jättebra precis. Matte började med att tappa ut godis på marken (utan att jag märkte det). Sen var det ju klippt. Matvraket var fixerad vid vad man kunde hitta på marken.
Kul var det i alla fall och trevligt folk var det med.

Nu har vi (jag och Roger) anmält oss till helgkursen i blodspår hos Pirre i Medevi om en månad! Det ska bli jättekul, inte minst för att Roger vill följa med för då kan ju både Alice och Alva få delta. Alice var ju jätteduktig sist vi provade detta, även om det var ett tag sedan. Även specialsöket var hon ju klockren på sist. Ser verkligen fram emot när det kommer en kurs i det.

I dag valde jag att stanna hemma trots att det är onsdag. Verkade som om de flesta hade förhinder till träningen så det känndes dumt att riskera att köra 3,5 mil och sen stå ensam på plan. Kan inte säga annat än att det är rätt gött att vara hemma heller efter flera kvällar borta på raken.

Inga kommentarer: