fredag 18 juni 2010

Hemma igen

I onsdags åkte Lisa med tre andra tjejer ut på sjön. Ja nu åkte de ju inte så långt utan skulle till Lilla Bornö. Tog ca en timme ut med kompisens båt. Där skulle de sen stanna tills idag och bada och ha det skoj.

Nu kan jag ju inte säga att jag varit särskilt lycklig över detta, alla vet väl hur sjåpig jag är med båtar och vatten. Tänk allt hemskt som kan hända!
Sambon fick vackert ringa kompisens mamma och stämma av så hon verkligen klarade av det här med båt själv och det gjorde hon så klart. En riktigt duktig och båtvan 15-årig tjej med egen liten båt är det. Så vad skulle jag väl säga?
Att sen sambon mer eller mindre är född på en båt gör ju inte saken bättre. För honom är det inte ett dugg konstigt med fyra 15-åriga tjejer som är ute några dagar med egen båt...

Kompisens föräldrar hade varit ute och tittat till dem igår och sett till att de flyttade sig eftersom vinden skulle vända i natt. Det var nog tur för jösses vad det blåser idag.

I alla fall tyckte även tjejerna det blev lite väl mycket blåst och att båten slog emot en del så de bestämde sig för att åka hem redan på morgonen idag. Sköööönt tyckte hispiga mamma som nu varit och hämtat en trött tjej i Torrebys hamn. Tror inte det blir särskilt många knop gjorda här i dag om man säger så...
Gissar att efter två nätters sömn på en båt så däckar hon snart. Men kul har de haft i alla fall!



1 kommentar:

Eva sa...

Jag tycker att tjejerna är tuffa som ger sig ut med båten på egen hand. Själv hade jag aldrig haft mod till att göra nåt sånt! Nej, det är nog bäst att hålla sig på torra land. Ja torra och torra land kan ju diskuteras.....just nu är det blött även där ;)