tisdag 3 november 2009

Vaccinerad!

Jaha, då är man vaccinerad då! Mot svininfluensan alltså. Var på jobbet och fick den igår då jag blev meddelad med lite väl kort varsel i fredags. Känner väl lite i armen precis som de sa men inte värre än efter den vanliga influensasprutan. Eftersom ingen får sätta en spruta i min onda arm (annars ska den ju eg ges i höger) har jag nu ont i båda istället, ha ha...

Igår kväll var jag på ridhusträningen i Munkedal. Tog med mig Alice och Nova och åkte dit en stund. Inte lika roligt när man inte känner folket men för övrigt helt okey. Den stora fördelen är ju att det är bara ett par km härifrån. Får se hur det blir framledes. Det är så förtvivlat långt att köra till Tanum, speciellt nu mörka regniga kvällar.

Har haft sviter efter lördagens utflykt i form av en hemsk huvudvärk sedan i lördags kväll. Känns lite lättare just nu så hoppas det är över för den här gången. Jag har det ju så emellanåt men det är j-t jobbigt när det slår till och då det sitter i så länge.

Dottern är i kyrkan på kvällsgudstjänst, konfirmanderna föredrar tisdagkvällarna (varannan vecka) framför söndagarna i kyrkan. På ett sätt är det ju bra, då behöver man inte bli uppbunden på helgen. På söndag är det ju dessutom Fars Dag så då är det ju bra om vi slipper boka in ett kyrkobesök i planeringen också.

Nästa vecka återupptas akupunkturen, hua...sen närmar det sig att jag ska börja jobba på halvtid. Ska bli sååå skönt att komma igång igen, så hoppas hoppas att planeringen håller nu!

Inga kommentarer: