torsdag 12 november 2009

Oj oj oj...

Igår läste jag om min FB-väns (en av mina uppfödare) klipp som hon gjort på en nätauktionssite. Var ju tvungen att kolla in detta. Blev så klart väldans sugen på presentkorten på SIBA på 5000 kr. Det visade sig som tur var snabbt att där satt några riktigt envisa fanatiker och agentbudade konstant från kl 10-23 på kvällen. Som tur var fattade jag det så jag la inte några bud. Varje bud kostar alltså pengar, man får köpa dem först. Den auktionen fortsätter idag kl 10, antar att den började i förrgår och att de budat sedan dess. Dyrt blir det för dem!

Däremot blev jag riktigt sur när jag tittade in på kvällen efter promenaden med hundarna och det visar sig att presentkorten på ICA för 2000 kr under tiden gått för 1,60 (16 kr men köparen betalade 10%). 16 lagda bud varav vinnaren högst kunde lagt 8 alltså...tror det tog 11 minuter...

Då blev jag på hugget och tänkte att nu j-r ska jag kolla de som börjar kl 19. Sitter och kollar in flera olika intressanta auktioner och sappar emellan dem för att hålla koll. Pratar samtidigt med en dotter. Vad händer? Jo inser plötsligt att jag missat igen...den högintressanta bärbara datorn värd 8300 gick för 8 kr!!!!! Det tog 32 bud, 32 kr och man betalade 25 %. 20 minuter så var det klart. Fan, vinnaren betalade alltså under en hundring och så är man inte med, hallåååå!

Ja ja, sånt är livet. Är väl inte meningen att jag ska göra några klipp.

1 kommentar:

Christina sa...

Halloj=)
Det där med nätauktioner låter jättekul, själv har jag aldrig testat....Ännu.
Hoppas ni får en härlig lördagskväll=)