tisdag 17 november 2009

I morgon...

ska jag börja jobba!!!
Visserligen bara på 50 % men ändå. Fem månader på pricken har jag varit hemma nu och det tär på psyket kan man säga. Med armen går det ju upp och ner, det är olika från vecka till vecka. Har väl varit aningen förändrat smärtmönster sen cortisonsprutan men efter förra veckans nya träningschema känns det som jag gått månader bakåt igen.
I alla fall ska jag nu igång på halvtid så hoppas, hoppas det inte blir sämre bara.

En annan följd av armen är ju mitt problem med huvudvärken. Nu har jag haft riktig migrän hela helgen igen. Bara två veckor sen förra anfallet och som vanligt håller det alltid på i tre dagar. Så idag är första morgonen utan huvudvärk och illamående, tack och lov är det över för den här gången.

På lördag bär det av till Motala! En helg tillsammans med Pirre (Alice uppfödare) och andra Knickerbockers ska det bli. Först på lördag blir det lite kalas och sen på söndag blir det blodspår och ett "MH light" med slädtest. Ska bli så himla kul. Många trevliga människor är det i Knickerbockers gänget så det lär bli en jättetrevlig helg.

Kan ju också skvallra om att en annan av mina uppfödare (Malin på Frideborgs) sålde en valp här om dagen. Inget konstigt med det. Utom att när köpet var klart så visade det sig att köparen var Charlotte Perrelli. Så fredag kväll tillbringade Charlotte med familj hemma i Malins kök på fika. Valpen kan man nu se i Charlottes blogg i inlägget den 14/11.
Om nu någon undrar över om hon verkligen kan ha hund som är så mycket ute på jobb så ligger det alltså till så att valpen ska bo hos hennes föräldrar, som för övrigt haft sheltie tidigare.

Nu ska jag ta mig samman och gå ut och inspektera trädgården på sambons order. Ska tydligen vara dags att åtgärda lite grävjobb där igen säger han.
Puss älskling, nu går jag ut...

2 kommentarer:

Eva sa...

Lycka till med och på jobbet i morgon, hoppas armen "håller".

Ellen sa...

Ja urs inte kul att aldrig få må riktigt bra hörru. Hoppas allt är på G mot det bättre nu så du kan fortsätta arbeta halvtid. Är så gött at komma ut bland folk.
Ja här är det också dagliga inspektioner runt i trädgården. Är Knodden som står för dom flesta hyss... Grrr!