onsdag 25 november 2009

Nålar och skit

Nu har jag jobbat en vecka på halvtid. Dagen innan jag började fick jag en akupunkturbehandling som var grym. Då menar jag grym i dubblel bemärkelse. Jag fick bara fyra nålar men fy satan vad ont ett par av dem gjorde! Jag skriker ju som bekant ganska rejält och kvinnan i behandlingsrummet intill frågade vad som hände i mitt rum...

Även om det nu gjorde grymt ont så hade det också en grymt bra effekt. Kanske just därför. Det sägs ju att om det gör ont är det ett tecken på att man träffat rätt och att det har effekt. Efter denna behandling har jag haft några jättebra dagar. Fast igår började det komma smygande igen och idag är det skitjobbigt. Har varit på ny behandling i dag som också gjorde djävulskt ont men tyvärr gör det rejält ont nu med.
Men som Roger sa, hade väl varit konstigt om jag inte kände av att jag börjat jobba...

I går fick Lisa äntligen sin vaccination mot svininfluensan. Eftersom de aldrig kommer till skott i skolan tog jag helt sonika med henne till vårdcentralen. Eg skulle de fått sprutan i skolan förrförra veckan men då hann de inte med. Sen tog vaccinet slut förra veckan. Denna veckan är de på prao så nu skulle de alltså inte kunna få den förren nästa vecka!
Samtidigt vaccinerar VC allmänheten upp till 40 år. Då blir det ju lite skevt eftersom skolbarnen skulle få först. De visste inte riktigt om hon kunde få den på VC men chefen var inte där så de sa att ok då. Så nu är det äntligen gjort i alla fall. Nu är det bara Roger kvar i familjen som inte hunnit få den. Vi får väl hålla tummarna för att ingen av oss blir smittade de närmaste veckorna nu då...

Inga kommentarer: