torsdag 26 november 2009

Rymmar-Alice

I måndags försvann Alice plötsligt...de var ute i trädgården som vanligt men när jag kom ut var både Nellie och Alice väck. Bara de två blå fanns troget på rätt sida fårstängslet.
Nellie kom ju på stört när jag ropade men sen var det Alice då...
Jag ropade och ropade. Lisa kom ut och hjälpte till. Till slut tog jag bilen och åkte upp till mamma för att se om hon gått över skogen upp till dem men nej då...inte där heller. Medan jag är där ringer iaf Lisa och säger att hon hittat henne.

Sedan har det fortsatt likadant. Så fort jag släppt ut dem så är hon väck på ett ögonblick. När jag skramlat med matskålen har hon dock kommit tillbaks. Vi har hunnit med några såna här irriterande vändor nu.
Så idag var jag och köpte några fler stängselstolpar för stängslet behöver onekligen sträckas och stagas upp på några ställen även om jag inte visste om det var pga det hon tog sig ut.

Nu i eftermiddag kom jag på den briljanta idén att klättra över själv för att låtsas gå upp i skogen. Jag hann väl inte mer än nån meter så var mammegrisen efter...
Det visade sig att hon återupptäckt sitt "gamla" hål som jag ju inte trodde hon kunde ta sig igenom längre. Jag tog ju bort kompostgallret där för ett tag sedan till förmån för större behov om man säger så. Bara att sätta tillbaks igen då alltså.
Tänk att denna stora hund kan ta sig igenom en liten (om än uttänjd) ruta i ett fårstängsel...fascinerande...

1 kommentar:

Veronica sa...

Finns bara viljan, klarar man ALLT...=)