onsdag 15 september 2010

Exilblogg

När äldsta dottern med pojkvän flyttade till Åland så kom de snart på världens bästa idé. De startade en "Exilblogg" där de ska skriva om sånt som händer dem (eller sånt som kanske inte händer?) under deras fyra år där borta.
Syftet är att hålla oroliga mammor och papper hyfsat lugna här hemma så vi inte behöver ringa och maila hela tiden...

Nu är den ju ganska nystartat men jag ska villigt erkänna att jag är överlycklig för denna blogg. Så nu blev det ju lite tråkigt när dottern mönstrade på båten och försvann ut på havet. Ingen blogg, inga nyheter. Trodde jag.

I går surfade jag in ändå och upptäckte att Jocke ju skriver nu! Härligt! Så nu finns det visst nyheter att läsa trots att E inte är hemma.
Jag har ju trott att hon antagligen skulle gå av på fredag eller ev söndag. Nu läste jag precis att hon blir kvar tills tisdag!!! Så jag hoppas verkligen hon trivs. Annars blir det 10 långa dagar....

Tack Jocke för att du uppdaterar lilla mamma här hemma. Jag är sååå glad för era inlägg och att ni visar era bilder på lägenheten och omgivningarna.

Andra dottern som är på Gran Canaria har ingen blogg men jag har chattat med henne med webbkamera. Tack gode Gud för datorer och moderniteter som gör det lätt att hålla kontakt!


Inga kommentarer: