fredag 24 september 2010

Äntligen!

Ledig fredag, sköööönt. Fick ett erbjudande från Veronica att hänga med på "tur" så det gjorde jag. Efter en sväng i Göteborg stannade vi på Huveröds på hemvägen. Så nu har jag ÄNTLIGEN fått (ja köpt alltså) mitt turbotält!!!! Jag är så nöjd, har ju velat haft ett länge nu men varit snål och tyckt det är lite dyrt.
I går råkade jag kolla in Huveröds hemsida och fick se att de hade 20-års jubileum och minsann firade de med rabatt på just detta tält. Så nu är det inköpt. Minsann har jag betat av en punkt på min önskelista nu då Eva...ha ha.

Synd bara att det antagligen dröjer ända tills nästa säsong innan jag får använda det. Skulle behövt det senast förra helgen i regnet i Partille när vi trängdes i Veronicas tält. Är i alla fall grymt tacksam för alla gånger vi fått campera i hennes tält. Lite trångt bara när vi har så stora hundar och om vi är fyra personer, så nu blir det bra med var sitt.

I morgon ska jag och Thina gå en heldags kurs i "Hundens språk och signaler". Den ser jag verkligen fram emot. Alice ska få den stora äran att följa med.

Annars känns det riktigt skönt med en helg utan utställning, den första på länge. Ännu skönare ska det bli nästa helg när det sk bli den första icke uppbokade helgen sen före semestern!!! Det känner jag att jag verkligen behöver just nu...


1 kommentar:

Eva sa...

Visst är det roligt när önskelistan bara blir kortare och kortare, men å andra sidan kan man fylla på med nya önskningar.... du kommer att bli helnöjd med tältet! Jag ångrar inte en sekund att jag köpte mitt tält, jag är så nöjd med det och sen är det snabbt och enkelt att både sätta upp och ta ner.
Undrar när jag får läsa om den STOOORA önskningen ;)