onsdag 3 februari 2010

Tandläkarbesök

I går fick jag vackert ge mig ut i snöstormen för att köpa kattfodret då ja. Tyckte lite synd om kattskrällena som lagt av helt med ordinarie maten. De senaste dagarna har vi fått slänga den orörda burkmaten och det gamla vanliga torrfodret rör de knappt.
Nån typ av demonstration var det väl. Deras sätt att visa att de ju faktiskt numera visste att det finns nåt bättre...
Så igår kväll fick de SP igen. De hade antagligen sparat sig för mitt nederlag för svisch så var det tomt. Likadant i morse. Så nu är alla nöjda och glada.

Igår kväll var det sen dags för tandläkarbesök för dottern igen. Där har det ju efter min sammandrabbning med tandläkaren blivit fart minsann. För två veckor sedan var hon där två ggr för diverse förberedande saker och igår ringde de och sa att apparaten nu kommit så om vi kunde komma dit på kvällen? Plus idag...
Så först var vi där igår kväll och sen idag igen för att sätta in själva tandställningen. Eller början på den. För nästa vecka ska hon nämligen dit igen! Först på torsdag för att dra TVÅ tänder och sen på fredag för att sätta på resten av anordningen. Här går det undan nu alltså! Det kan löna sig att ifrågasätta...numera är det en väääldigt trevlig stämning och som sagt effektivt.

Sen var det tyvärr dags även för mitt eget tandläkarbesök ikväll fast på en annan klinik. Det fick mig att gå i taket igen.
Jag avböjde röntgen eftersom jag gjort det varenda år och senast för ett år sedan. Tycker det kan räcka med vartannat år som andra ställen kör med. Anledningen är att jag har såna problem med mina käkar och knappt kan gapa så mycket som krävs för att få in eländet i munnen. Jag upplever det som fruktansvärt jobbigt.

Jag fick alltså en vanlig undersökning (utan röntgen) + att jag hade LITE tandsten enl vad hon själv sa. Den tog hon då bort. Slutnotan blev 825 kr!!!

Skitdyrt tyckte jag som betalade 550 förra året för samma sak OCH röntgen! Blev då genast upplyst om att priset är detsamma med eller utan röntgen...skojar du eller sa jag???

Dessutom påstod hon att jag inte betalt för tandsten förra året, kanske den andra tandläkaren inte tog betalt på samma sätt...
Då blev jag ännu mer arg. Om jag går på en klinik ska ju inte priset bero på vem som undersöker mig!!!
Nej nu får det vara slut på det här, gjorde klart för henne att nu kan de börja kalla mig efter 18 månader istället för efter 12. Vågade inte dra till med 24...

Kan tillägga att jag inte hade några hål den här gången heller så det känns som jag betalat 825 kr för lite, lite tandsten...

Inga kommentarer: