tisdag 2 februari 2010

Nu får det räcka!

Jag menar med snö alltså. I morse när man tittade ut så hade kommit nästan en decimeter igen. I går morse var det ännu mer. För att inte tala om vad det ska bli i kväll...jag har fått nog!!!

Tack och lov så har ju inte Alice rymt sen vi satte upp sista höjningen av nätet men man kan ju förstå att hon såg sina möjligheter när det ursprungliga staketet på 90-100 cm bara blev lägre och lägre i takt med all snö som kommit. Ska det fortsätta så här så kan hon snart komma över höjningen också.

I dag började dagen (efter att jag sopat fram bilen under snön) med en tur till Munkedal och sjukgymnasten. Det var dags för veckans nålar. Hoppas på lika bra effekt denna veckan som förra, fast man vet ju aldrig i förväg.

I eftermiddag lär jag bli tvungen att åka upp till Thina på Sportman´s Pride igen och köpa kattfoder. Jag hade ju fått några provpåsar som de fått några dagar på raken och nu vägrar kattskrällena att äta nåt annat. Varken annat torrfoder eller burkmat duger.
Inte för att det gör nåt, jag hade ändå bestämt att köpa en säck, de skyndade bara på det hela lite. Vi räknade på det i helgen och kom på att det minsann var förmånligt på katt också.

Förresten måste jag nämna att Sportsman´s Pride är sponsor på SLBK:s utställning i Köping!!! Suveränt Thina!
Nytt ifrån SP är också att de ger medlemmar i Tanums BK 10% rabatt!!! Gäller vid köp i butiken och mot uppvisande av medlemskort då så klart.
Vi tackar Thina o Vidar för detta erbjudande!

Nu ropar ugnen på mig att kycklingen är klar så nu blir det foder även för oss tvåbenta i familjen. Tur att det blir mat i dag också...


1 kommentar:

Thina sa...

Du är inte ensam om att tvara trött på det här vita eländet!!! Äsch...har plumsat runt med skottkärran vid stallet och det var minsann ingen lek...var nog mest lik en snögubbe då jag var klar, usch! JAG VILL HA VÅR!!!
En sak är klar... dina katter är det verkligen ordning på och vi gillar dem starkt! God smak har de! Trevligt att du kom på besök även igår och så lagom till kaffepausen=)Ha en bra dag!!! =)