lördag 29 augusti 2009

Utställning igen

Tidigt i morse kom Veronica och lämnade av Humlan här. Vi bestämde nämligen i sista minuten att hon skulle följa med oss till utställningen när nu hennes mattar inte kunde. Undertecknad lovade glatt att ställa vovven. Ha ha...

Lisa var med mig som tur var, ja annars hade det ju inte gått. Yr lovade regn mer el mindre hela dagen så Veronica lånade snällt ut sitt tält. Det var bara det att jag ju aldrig satt upp det själv förut så jag fick be Sten om hjälp. Upp kom det i alla fall, tack snälla Sten för hjälpen!

Redan när hundarna sen skulle hämtas i bilen förstod jag att Humlan och min arm ju inte alls skulle komma överrens. Humlan var i sitt esse och Lisa fick snabbt ta över madamen. Som tur var protesterade hon inte nämnvärt när jag sa att hon nog fick ställa Vild-Humlan idag.
Det slutade med ett HP för dem och en andraplats efter kullsyster Niike. Lisa var alldeles svett efteråt och blev omkramad av domaren som sa "bra kämpat". Ja dessa valpisar...

Sen var det Alice. Där har vi ju ett annat tempo då ja. Hon fick ett HP i juniorklassen och sen gick hon in mot de vuxna tikarna. Hon slutade som 3:e bästa tik och det var jag nöjd med. Kritiken kommer snart in på hemsidan under resultat.

Dagen har tagit hårt på krafterna, både Lisa och jag är helt slut. Stackars Humlan har väl undrat varför hon förpassats till denna familj men hon har stortrivts med att kunna springa ut och in som hon vill själv här. Nu har hon i alla fall återvänt till sina egna husbondar och Alice ligger utslagen på köksgolvet...

1 kommentar:

Veronica sa...

Tack för att ni tog med vild Humlan, O GRATTIS till bra resultat...
Ses på tisdag...