tisdag 11 augusti 2009

Översvämning

Ett sånt oväder vi har haft här! Det började åska i förrgår kväll vid 22,30 och sen höll det på oavbrutet i 11 timmar med tillhörande skyfall. Har inte varit med om nåt liknande sen den sommaren Orust blev så översvämmat.
Igår fick man ju se följderna av allt regnet. Jag skulle ju på återbesök hos FHV och blev inte glad när jag satte på radion och fick höra vilket kaos som rådde på vägarna.
Han där uppe hade väl bestämt sig för att Sverige behövde en ny insjö och av nån anledning placerades den rakt över motorvägen...
Gamla E6 som går intill hade förstås drabbats av samma öde. I alla fall sa de att söderut skulle man kunna passera men norrut skulle trafiken ledas över Lysekil via färjan. En omväg på minst 4 mil. Hurra!!!

Gav mig av i god tid och vid Hogstorp blev det totalstopp så klart. Körde av där och tog gamla vägen som det faktiskt gick att ta sig fram via en liten smal avkrok. Hade tur och lyckades ta samma väg även när jag skulle hem så det gick ganska bra ändå. Tur var väl det för vid det laget var det flera mils kö till färjan...

På kvällen var det start på agilitykursen igen. Denna gång får det bli bara Lisa som går, själv är det bara att insé att min arm och jag får lägga ner den biten. Lisa kommer att köra Smulan med Nellie som reserv vid löpet som snart är i antågande.

Naturligtvis kom det mer regn och mer åska på kvällen men vi hade tur med hyfsat uppehåll just medan de tränade.
Håller tummarna för att det inte regnar så mycket mer idag, har precis ljusnat lite nu efter sista skuren...

Inga kommentarer: