tisdag 25 augusti 2009

Göra ingenting och Turkiet

Här händer inte mycket på vardagarna så det finns inte mycket att skriva om just nu. Vem vill läsa om när jag gör ingenting? Nej jag tänkte väl det...

Igår var jag och Lisa på klubben som vanligt. Lisa på agility med Smulan och jag på valpkursen. Alice fick följa med som demohund. Som vanligt spydde hon på ditvägen stackarn. Tänk att hon ska vara så åksjuk lilla hjärtat. Fast det var sista gången hon spydde i den bilen för i morgon byts den bort.

Har städat bilen idag då inför bilbytet imorgon. Ska bli så kul med ny större bil, kan knappt vänta. Jag blir som en unge på julafton.
Dammsög den och tvättade rent inuti. Sen gick jag ner i källaren för att hämta insynsskyddet som vi aldrig använt men som nu skulle sättas in. När jag kom upp igen hade Nova hoppat in och lagt sig! Hon trodde nog jag var på gång att åka nånstans och hon är ju aldrig nödbedd på en åktur. Massa grå päls blev det igen alltså...
Fast nu gjorde jag enl tipset på FB tidigare idag, orkade inte ta ut dammsugaren igen. På med en diskhandske och så var det bara att "dra" med den. Lätt som en plätt. Förutom att jag fick den där äckliga "slicka på en glasspinne"-känslan...

Det småregnar till och från, Roger ska ut och fiska så hoppas det nappar. Skulle gärna fylla på i frysen med lite makrill.

Carolina planerar och förbereder inför sin resa till Turkiet. Till helgen bär det iväg. En vecka ska hon och tre tjejkompisar vara borta. Det är inte första gången hon reser själv men jag har alltid en lätt obehagskänsla när hon är iväg. Min lilla virrpanna ute i stora värden...tänk om...ja ni vet sjåpiga mammor...

Inga kommentarer: