söndag 2 augusti 2009

Mera utställning

Övertalade Lisa att vara med i "Barn med hund" också eftersom vi ändå inte hade nåt att göra mer än att vänta.
Vi var där vid 9,30 och kom inte in till bedömning förren vid 13-tiden!!! Det gick inte fort kan jag säga...
Sen var det ju bara att vänta på BIS-finalen också då, så strax efter kl 17 satt vi äntligen i bilen för att åka hem. Vid det laget var Roger mäkta uttråkad...




Humlans syrra Niike blev BIS 2 valp, ett stort GRATTIS till Christina, Sanna och lilla Niike!
Det var stor konkurrens, min "granne" i ringen räknade till 55 men såg att Christina skrev 44, oavsett vem som räknat rätt så var det MÅNGA!

Alice hade som alla andra en "strålande" kritik:
Fem tik, bra huvud, fina ögon, bra noslängd, korrekta öron, bra pigment o bett, bra hals o överlinje, tillräckligt förbröst och bröstdjup. Goda vinklar fram o bak, fina tassar, bra päls för åldern, rör sig med ett bra påskjut o elegans, trevligt temp, välvisad.

Precis som alla andra....
Som en dotter sa till sin mamma efter hon hämtat sin kritik:
"Mamma! Jag tror du ska sälja hunden nu!!!"

Antar att jag lät missnöjd nu men det är jag inte alls. Snarare skitnöjd. Det gäller bara att verkligen ta kritiken med en nypa salt...och inse att det påfallande ofta står likadant i de andras.
Fast trots det så gillar jag bäst de här små trevliga inoffutställningarna med den oftast mysiga stämningen.
Nu dröjer det två veckor, sen är det dags för Åmål!

Inga kommentarer: