måndag 17 januari 2011

Positivt telefonsamtal

I och med att Carolina kom hem över jul uppstod frågor ang hennes reseförsäkring. Hon (jag) har ju tecknat en reseförsäkring som gäller efter de där första 45 dagarna som hemförsäkringesns resskydd gällde.
Denna försäkring gäller i nuläget fram tom 30/1 men ska ju ev förlängas. När hon nu var i Sverige en sväng uppstod frågan huruvida hemförsäkringens reseskydd återigen trädde i kraft.

Så förra veckan ringde jag och pratade med vårt bolag. Jodå...så fort man satt foten på Svensk mark gäller den i 45 nya dgr på resande fot. Snopet då att hon eg skulle haft fri försäkring fram tom 14/2 nu då...men inte mycket att göra åt. Vi visste ju inte från början att hon skulle komma hem över jul.

Nu uppstod frågan om jag behövde förlänga den befintliga efter 30/1 eller helt enkelt vara så fräck att strunta i det och istället teckna en ny from 15/2, dvs efter de 45 nya dagarna.
Har funderat en del på detta men idag bestämde jag mig för att helt enkelt ringa till Europeiska och fråga. Träffade på en trevlig tjej, Linda, som tog försäkringsnummer och tittade lite på den.
Sen säger hon: "Om du mailar biljetterna till mig så avbryter jag försäkringen från den 23/12 (när Carro flög hem) och sätter tillbaks 710 kr på kontot!"

Ringde och väckte (!!!) Carro och frågade om hon hade kvar biljetten och minsann hade hon sparat den. Hon mailade (tack gode Gud för mail) biljetterna till mig och jag mailade dem vidare till bolaget kl 15,12.

15,51 fick jag ett mail från trevliga Linda på Europeiska att hon nu satt in 710 kr på mitt konto samt en trevlig påminnelse om att "glöm nu inte teckna ny försäkring för Carolina from den 15/2"!!!

Det kallar jag service!


Inga kommentarer: