onsdag 5 januari 2011

Lite smått och gott...

Denna veckan blev det mjukstart med jobb. Skulle jobbat måndag, tisdag, onsdag men insåg på måndag att jag skulle bli ensam i hela korrdoren idag onsdag. Alla läkare är på internat så resten av administrationen hade tagit ledigt. Naturligtvis tog jag också ledigt då...

Nu närmar det sig My Dog i Göteborg. Jag har varit där många gånger men det är första gången jag ställer. Pirrigt! Men kul ska det bli. Får väl ta och bada "lilla" Alva idag så hennes vingar lägger sig lite innan lördag kanske.
Önska oss lycka till och håll tummarna för oss på lördag alltså!

I torsdags mailade jag in en intresseanmälan för ett nytt jobb inom regionen. I går vid 10,30 ringde de och frågade om jag kunde vara på NÄL (ett annat sjukhus) 14,10 för en intervju. Nu går det ju buss mellan sjukhusen 2 ggr i timmen som vi åker gratis när vi ska på möten, utbildningar osv så det var bara att fara iväg alltså. Helt oförberedd. Kan inte påstå att det kändes som jag gjorde särskilt bra ifrån mig...

Spännande känns det i alla fall. Det är en helt ny verksamhet som ska byggas upp och det skulle naturligtvis vara kul att få vara med i det. Samtidigt som jag ju trivs väldigt bra med mitt jobb idag. I slutet av februari skulle de gjort sina val (fem heltider ska utses) så då får vi väl se.

Har insett att februari lär bli en ganska uppbokad månad! Leonbergerträff, kennelträff, leonbergerspecial i Motala samt sist men inte minst den efterlängtade uppfödarutbildningen med David Selin i Motala. Har hört så mycket om den så det ska bli jättekul att gå den. Har ju gått SKK:s men det sägs att den här är så mycket mer...det lär bli en intensiv helg.

Kennelträffen och specialen är samma helg så även det lär bli en kanonhelg. På lördagen ska vi bla få testa på att dra släde med hundarna. Ska verkligen bli kul. Jag är så himla sugen på att köpa släde men de är ju så attans dyra. En sån här vinter är det ju användbart men om jag köper en så blir det väl inte snö på vintrarna på evigheter...får fortsätta fundera på detta.

Måste ju också berätta att Alva förhoppningsvis ska få syskon i mars! Mamma Elvira är parad med snygge Peppe. Läs mer om detta här. Med tanke vilken underbar kull det blev efter Elvira förra året så lär detta bli väldigt spännande.

Jag har ju glömt att berätta att lilla Smulan blivit moster också!!!! Syrran Skrållan fick en underbar liten hanvalp (Zoto) den 20/12! Kolla in honom på Vallkrokens hemsida.

Näää...dags att ta tag i livet igen och göra lite nytta kanske. Eller också går vi ut i snön en stund..



Inga kommentarer: