torsdag 27 januari 2011

Äntligen torsdag

Ja äntligen är det torsdag kväll, veckans bästa kväll. Det är ju liksom fredag då för mig när jag inte jobbar fredagar. Fast ingen regel utan undantag, var fjärde vecka jobbar jag även på fredag.

Har onekligen haft lite sviter efter helgens utflykt då jag självförvållat stod upp hela utflykten. Otroligt dumt eftersom jag vet att jag inte klarar stå i flera timmar. Nu tänker jag ju aldrig på detta förren det är försent, för inte sjutton känner jag nåt under tiden inte.
Redan på hemvägen började ryggen "gå av" och på kvällen kändes det som den svullnat upp typ fem cm jämt över precis hela skiten...nedrans konstigt fenomen. Jag skulle precis lika gärna kunnat vara blåslagen utmed hela ryggen, klarar inte ens beröring...

Ja ja, nu är det över. Kanske jag kunde lära mig detta nu då.

På lördag blir det en tur in till Plusgymnasiet på Öppet Hus. Vi missade det förra datumet som var, tror vi var i Motala den helgen. Snart är det ju dags för Lisa att välja program inför gymnasiet. Nu har hon nog redan bestämt sig men vi ska iaf passa på att göra ett besök där. Nästa vecka ska hon och en kompis "skugga" på Handelsprogrammet på Agneberg. De ska alltså följa några elever där under en skoldag. Det kan nog bli spännande.

Balen är flyttad från avslutningsdagen till antingen torsdagen eller fredagen efter. Kunde ju vara bra om de kunde bestämma det nu så man kan ta tag i att även ändra dagen hos frissan tex. Sen är det väl snart dags att leta balklänning också. Puhhhh...sen dröjer det tre år så får man göra om alltihop igen...

Inga kommentarer: