lördag 1 januari 2011

Då var det slut...

Jaha...då var det slut på det roliga. På både ena och andra sättet. Jul och nyår har passerat, bara i morgon kvar att vara ledig sen är det jobb igen.

Det tråkigaste är att Emilie och Carro har åkt. Egentligen åkte de vidare i förrgår men Carro mellanlandade här igår på väg till nyårsfesten i Kungshamn. Emilie och Jocke firade nyår i Göteborg.
I alla fall körde Kent upp Carro till Gardemoens flygplats, de åkte vid 5 i morse. Själv har jag legat vaken det mesta i natt och undrat huruvida de skulle försova sig eller ej...men de kom iväg om än lite försenade. Inget ovanligt för Carro är ALLTID sen...

Emilie och Jocke tog bilen tillbaks till Mariehamn och påbörjade sin återresa idag. Första etappen gick upp till Örebro där de ska övernatta hos Jockes morföräldrar. Sen far de vidare i morgon då.

Snyft. Undrar så när jag får se dem igen. Det var sååå kul att de kom hem men nu är det väldigt ledsamt när de åkt igen.

Vi har haft en liten nyårsgäst i huset. Lisas kompis Sandra hade med sin lilla vovve Cherie så hon inte skulle behöva vara ensam hemma på nyårsafton med raketer och skit.
Det gick jättebra här, jag tror hon trivdes. Våra hundar tyckte hon var en lustig liten katt tror jag. Alva ville väldigt gärna leka med henne men Nellie tyckte hon var lite läskig. Hon var väl rädd hon var här för att stanna kanske.

Nu har Sandra och Cherie åkt hem i alla fall och lugnet har lägrat sig. Jag har precis stoppat undan Carros vinterjacka och stövlar, de lär väl inte bli använda mer denna vintern antar jag. Tänk att få slippa vinterkläder...






Inga kommentarer: