fredag 21 maj 2010

Sömnskola

Tänkte göra ett sammandrag av denna veckan men insåg att jag inte ens kommer ihåg vad jag gjorde i början av veckan. Så illa är det alltså...i alla fall känns det som veckan gått i 180 knop. Så snabbt så inte minnet hann med.

I onsdags fick jag äntligen den 10:e och sista sprutan. Halleluja. Tänk att jag klarade av allihop!!! Fast det ska erkännas att efter den första funderade jag allvarligt på att skita i resten. De flesta har gjort f-t ont. Nu är det iaf klart.
Ska jag sen göra nån summering av ev effekt så har jag upptäckt att min arm är otroligt mycket bättre helt plötsligt. Dock spökar resten av muskelproblemen rejält fortfarande. Om förbättringen beror på injektionerna eller kanske bara är tillfällig låter jag vara osagt.

I onsdags var jag på Sömnskolan igen. Vet inte om jag nämnt så mycket men det går iaf ut på att lära kroppen att sova. Lättare sagt än gjort...
Nu har vi kommit in på avslappningsövningar och det är ju inte min starka sida precis. Denna veckan skulle vi följa röstens instruktioner att tänka oss en grön äng, sen var det nån bäck som porlade bla bla och till sist ett berg som skulle klättras uppför.

Efter övningen fick alla redovisa hur det kändes. Kände mig som ett jubelpucko när jag förklarade att jag kan inte fokusera så att jag kan framtvinga "bilder" på detta sätt. Med mycket möda lyckades jag till slut "se" en gräsmatta med äppleträd(???). Då var ju rösten redan framme vid berget så jag hann ju inte med...
Sen skulle vi tala om hur vi tog oss upp för berget. Nån gick sakta, nån tyckte det var jobbigt att klättra osv. Jag då? Jo jag fick ju springa som f-n för att hinna ikapp vid det laget...jag kom ju efter redan vid ängen.

Vilka slutsatser psykologen drog av detta vill jag inte ens tänka på. Finns kanske risk för att jag förklaras behöva psykhjälp efter denna "skola".

Även om jag låter negativ måste jag nog säga att jag tror massor på den här metoden för övrigt. Förra veckan gick dessutom nyheterna varma om att KBT (Kognitiv Beteende Terapi)var det mest effektiva sättet att bota sömnproblem. Så jag har massor att ta med mig från detta.

I morgon ska vi ha lydnadstävling på klubben. Så då bär det av för att hjälpa till. Passar på att önska mina klubbkamrater Thina och Inger lycka till på tävlingen!

På söndag bär det av dit igen. Då är det Ringträning. Lilla Alva ska med och det ska bli sååå kul. Känns väldigt lägligt nu också med tanke på hennes inoffdebut nästa helg.

Idag hade jag ett väldigt trevligt besök men jag återkommer till detta med bilder lite senare.

Ha en riktigt trevlig fredagskväll alla!


1 kommentar:

Thina sa...

Hahaha..... dina återberättelser om din sömnskola är ju bara för mycket.... :-) Jag kan känna igen mig själv.... jag skulle haft lika svårt som du i detta med avslappning.... hur avslappnad var du då du hunnit ikapp på berget??? hihihi...
Så skönt att sprutornas tid är klar för dig!!
Tack för lyckönskningarna! :-)