söndag 21 mars 2010

Ringträningskurs

Igår var det Ringträningskurs i Dingle. Så lyxigt med en aktivitet på riktigt nära håll för en gångs skull...
Vi var åtta deltagande ekipage, fem leonberger, en lagotto, en sheltie och en dansk-svensk hönsehund (hoppas jag fick det rätt nu, heter det så?). Ledare var klubbens otroligt duktiga Thina, ja ni känner ju igen henne från Sportsman's Trading också så klart.

Vi höll på i fem timmar inklusive ett par fikauppehåll. Grundlig teori varvat med praktisk träning. Ett härligt väder gjorde att vi bara behövde förlägga första delen inomhus. Sen flyttade vi ut till gårdsplanen.

Tusen tack Thina före en jättebra och lärorik kurs! Jag ser redan fram emot del två som är nästa söndag.

Bilderna nedan är bara ett urval, resten hittar ni här!

By the way...den där platta hunden på ett par av bilderna är som vanligt min Cool-Alice...jag menar varför hetsa upp sig när man kan ta det lugnt?

















Jag vill också passa på att skicka ett stort GRATTIS till dig Thina på din födelsedag idag! Hoppas du får en underbar dag!


1 kommentar:

Thina sa...

Jätte stort tack Katarina!! Både för de fina orden om Ringträningskursen och ditt grattis!! Tack också för de jätte fina tulpanerna!
Så roligt att det blev så många bra bilder från kursen! Tur att du inte är lika förvirrad som jag och kom ihåg kamera!!
Det var verkligen jätte roligt att hålla kursen och speciellt med så jätte trevliga och duktiga kursdeltagare!! :-)