torsdag 4 mars 2010

Ont i käften

Ja det har jag! Ont i käften alltså. Inte lite heller...kan inte minnas jag haft så ont sedan jag opererade bort halsmandlarna.
Jag har haft problem med blåsor och sår i munnen de sista månaderna. Så fort nån läkt så har det kommit nya. Om och om igen. Fast det har väl gått. Tills nu då...
Nu har jag fått en stor knöl (är eg ett sår) långt bak på kanten av tungan. Bränner, svider och värker utav bara helvete. I hela munnen och halsen. Utöver den stora "knölen" finns det säkert ytterligare fyra mindre knölar på tungskrället.

Har ni nån aning om hur mycket man rör tungan när man dricker vatten? Kan säga att man tydligen rör den j-t mycket! Inte ens det kan jag. Tar mina lite starkare Alvedon för att med nöd och näppe överleva i tretimmars pass. Sen håller jag på att dö nån timme igen innan jag kan ta en ny tablett. Jag kan ju för sjutton knappt svälja min egen saliv...och inte prata heller.

Ja ja...det måste ju snart bli bättre.
Omgivningen får väl passa på att njuta av min tystnad. Vill inte gärna prata pga hur ont det gör, dessutom hör jag själv att jag sluddrar lite.
Folk kan ju tro man är drogad...ska i alla fall bli skönt att vara ledig i morgon så jag slipper prata med folk...


1 kommentar:

Thina sa...

Usch så jobbigt Katarina!! Vet ju hur illa en liten blåsa i munnen känns....Stackars dig! Hoppas att det snart blir bättre!
Här avlöser vi tydligen varandra med elände i kroppen just nu du och jag....
KRYA PÅ DIG!!!