torsdag 18 mars 2010

Mera Alva

Igår åkte vi och hälsade på Thina i butiken, Alva och jag. Alva var vaken i typ sju minuter sen somnade hon och sov tills vi skakade liv i henne när det var dags att åka hem igen.
Väl hemma blev hon helt tokig när jag fyllde upp Alice mat i tunnan. Hon skulle till varje pris ha den tomma säcken och se om det verkligen inte fanns nåt kvar.

Hon är hysteriskt matglad och hennes portioner försvinner i raketfart. Nellie försöker tappert vara ännu snabbare för att möjligen kunna göra ett försök att hinna sno nåt av Alvas goda valpfoder.

Jag fick en jättefin hundförarväst av Thina och Vidar igår som jag blev jätteglad för. Tycker den är jättefräck! (Den kan ses på Sportsman's Prides hemsida)
Tusen tack Thina och Vidar!

Alva är en liten tuff brud. Hon är fruktansvärt högljudd, skäller och tjuter i högan sky. Hon älskar de andra men allra högst i kurs står Alice. Alice är lika lycklig hon. Äntligen någon som vill leka, de två fullkomligt dyrkar varandra.

Periodvis låter jag Alva gå med Nellie för att det inte ska gå för vilt till. Det är effektivt för Sur-Nellie har redan visat Alva vad som passar sig och inte. Vilket får Alva att köra terroristtaktiken, hon sätter sig jämte Nellie och skäller MYCKET högljutt och MYCKET ändlöst. Fast hon vågar inte sätta sina pirayatänder i henne som hon gör med de andra våpen. Ja det går livat till här kan man säga.
Flinar lite fånigt när jag inser att jag numera inte kan ringa ett telefonsamtal förren Alva sover. Hon väsnas nämligen så det går inte att sköta nåt viktigt ärende telefonledes med henne i närheten.
Precis som när barnen var små alltså, man väntar med sådant tills de sover middag...











4 kommentarer:

ELLEN sa...

Herregud vad jag är avundsjuk på dig som skaffat en "bebis" igen. Hur i hela fridens namn får du med din livskamrat på detta? Bobbe hade aldrig gått med på att skaffa ett vilddjur till i huset.
Hon är så gullig alltså. Ska bli så roligt att följa alla upptåg!
Ses i Malmö eller?

Veronica sa...

Alice har verkligen skämt bort dig, tur att det kom en vildbasing till Skinnfälleröd...=)
Ses på lördag om jag hunnit piggna till tills dess...

Pirre sa...

hahaha.. jaha! så det var hon som lät värst.. =) Det har onekligen tystnat en smula hemma. Fast jag svara bara i tel när de är tysta fortfarande.. haha.. Skulle nog bli idiotförklarad av kunder annars.. =)

Thina sa...

Tack för trevligt besök Katarina!! Det var sååå roligt att få träffa Alva och hon är ju så söt så man bara smälter....jag är vaccinerad mot valpsjuka....jag är vaccinerad mot valpsjuka....jag är....:-)