måndag 4 juli 2011

En sån helg!!!

I helgen har det varit utställning i Borås både lördag och söndag. På lördag var det SLBK rasspecial med 109 anmälda leonberger.
På plats mötte vi upp en del i övriga Knickerbockersgänget, Pirre o Johan, Maria o Petter, Tina o Chrille, Inger o Tomas, Marie o Pär. Ett riktigt gött gäng vill jag lova.

Alva gjorde sin sista helg i juniorklassen och avslutade den med bravur. På lördagen fick hon excellent och vann sen klassen (12 st) med CK!!!
I bästa tik sen var hon tyvärr chanslös men det är roligt att få gå in i den iaf. De var 13 CK-tikar och att stå sig mot champion- och öppentikarna där är ju inte lätt.
Glad var jag i alla fall!

Som vanligt på SLBK:s utställningar var ju prisbordet enormt! Ingen går hem tomhänt oavsett placering. Att jag dessutom lyckades vinna en plats på Berikningskursen med David Selin i oktober gjorde ju lyckan fullständig! Att den sen höll på att slinka mig ur händerna för att jag inte var alert är en annan historia. Både jag o Roger är ju redan anmälda till den så det priset satt riktigt fint vill jag lova.

Vår underbart vackra Alva! (Bilden tjuvad av Pirre)

Petter sitter och fundilerar...

Go o gla Maria!

Familjen Moltas

Tomas o Inger från Skåneland

Världens bästa uppfödare, Pirre på Knickerbockers Kennel
Världens bästa Johan, numera också på Knickerbockers Kennel

Chrille vill nog att vi ska titta på knappen...

Alltid lika glada Tina!

Johan demonstrerar en köttebulle???

Jag o Alva
(Jäklar vilken häck den hunden har!)

Josefine o Trixie

Pär o Freja (Alvas syrra)

Johanna o Bumbi

Marina o Foppa, Maria o Moltas (Alvas brorsa)

Snygg-Alva


Freja

Maria o Moltas

Konkurrensen i juniorklassen, sex tikar med excellente blev det kvar...


Alva Piraya Bus

Jippeeeee jag vann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vilken lycka...

Ebba debuterade i unghundsklassen
(Johan valde det, själv valde jag junior för sista gången)

Ädelstenarnas morfar
DK UCH NO UCH Löveliens Eron


En av mina favoriter, Knodden med matte Ellen

Tomas o Bamse

Vi avslutade lördagen med ett HP i uppfödarklassen




Söndag var det dags igen, då var det SKK:s utställning. Nästa samma Knickerbockersgäng anslöt, några hade dock valt att bara anmäla en dag.

Alva ställde sig snyggt som alltid

Johan har nåt finurligt på gång tror jag...

Pirre o Ebba


Alva fick excellent och placerade sig som 3:a i juniorklassen. Ebba excellent men oplacerad i unghundsklassen.

Nu tar vi ett kort uppehåll ett par veckor från utställningarna. Istället ska vi hinna med trevligt besök och en helg med vattenträning. Det kommer nog att passa hundarna bättre, iaf om värmen består.




Inga kommentarer: