lördag 23 april 2011

GLAD PÅSK!

Idag är det påskafton, solen skiner och det ser ut att bli underbart väder även idag. Roger for iväg för att fiska en stund och jag ska väl rasta dammsugaren som vanligt. Känns som den skulle dö om den inte fick jobba iaf en gång om dagen.

Vet inte om jag berättade det men förra helgen mötte jag och Alva en älgko med kalv här i närheten. Vi var liksom på väg mot vägen från var sitt håll och jag kunde inte komma nånstans bakåt eftersom framkomligheten var blockerad av nersågade träd så jag nyss fått vända. Fy vad rädd jag blev...
Var tvungen att ta mig upp på vägen med Alva i ett säkert grepp, sen sprang jag utav bara h****e!

Dagen efter berättade jag det för mamma. Då visar det sig att pappa och Smulan mött dem en timme senare. Fast då var det ko med TVÅ kalvar! Antagligen såg jag bara den ena.
Roger körde förbi dem en morgon på väg till jobbet. Så nu vågar jag knappt promenera här runt omkring...är så barnsligt rädd för älgar!

Annars händer det inte mycket. Lugnt och skönt. Kan iofs vara gott för from nästa helg är det fullspäckat schema till in i juni med kurser och utställningar.



Inga kommentarer: