lördag 2 april 2011

Borta bra men hemma bäst!

I går var jag bjuden på After Work hem till chefen. Ska väl erkänna att lusten var sisådär...min lediga fredag var det ju och dom är ganska heliga.

Vi skulle åka från Uddevalla redan kl 15,10 så som tur var åkte Carro tidigare in till Uddevalla för min skull. Hon skulle eg inte börja jobba förren 17,30.
Alltså åkte vi 14,30. Innan dess skulle jag ju dessutom göra mig i ordning också så man kan lugnt säga att halva dagen gick...

I alla fall hade vi jättetrevligt! Vin och god mat, 27-28 pers tror jag vi var. Eftersom vi startade så tidigt hade vi också planerat tidig hemresa efter några timmar. Min kollega körde snabbt till U-a igen så jag han precis med bussen vidare hem.

Nu är det ju inte helt enkelt det där med att åka buss nu för tiden och jag har inte åkt sedan de nya reglerna började gälla.

Som tur var fick jag en lektion i bilen om hur jag skulle göra. Inte glömma trycka på +-knappen innan jag visade kortet eftersom jag skulle över kommungränsen.

Det gick bra, jag fixade det. Men sen var jag rädd hela färden att jag skulle glömma stämpla ut mig när jag gick av. Så jag satt och höll busskortet i handen i 42 minuter...

Jo då, jag lyckades komma ihåg! Så även en amatör som jag kan tydligen klara detta trots allt. Har väl aldrigt hört maken till dumma regler...
Om man glömmer stämpla ut sig dras nämligen avgift för resa till ändstationen...hur är det möjligt att det får lov att vara så?


I torsdags var jag på kursen igen. Alice fick träda in som vikarie för Alva som löper. Numera löper både Nellie, Alva och även Nikki.
Döm om min förvåning när Olles Leo är mer eller mindre okontaktbar hela kvällen. Helt fixerad av Alice. Till slut var jag tvungen att be Olle släppa fram honom och jo mycket riktigt...han talade om klart och tydligt att denna damen minsann också är på G! Inga synliga tecken men hans näsa får jag nog lita på.

Både Alva och Alice löpte i November så detta hade jag ju inte räknat med. Nu är det plötsligt bara Nova kvar då, ser just nu ut som om hon ska gå på kurs på torsdag alltså!



Inga kommentarer: