söndag 27 mars 2011

Oväntat löp

Det blev ingen lejonträff på Tjolöholm för oss idag. Alva avgjorde saken genom att pötsligt löpa. Det hade jag inte väntat mig, det är bara 4 månader sedan förra gången. Visserligen löper Nellie just nu så hon har väl dragit igång henne.

Synd då att Alva började sin allmänlydnadskurs i torsdags. Nu missar hon tre ggr direkt...skitkul. Hade jag vetat det hade jag nog inte anmält men nu är det som det är. Får väl ta med en stand in istället, app lapp sa...vem kan det bli?

Kursen i torsdags var för övrigt skittrevlig om man nu får säga så. Det var så kul att träffa folket igen, inte minst Rita min vapendragare...
Så jovisst, det blir till att ta med sig en reserv och gå på kurs ändå helt enkelt!

Eftersom vi haft lite vårkänslor, har ju varit underbart väder, skulle vi (läs Roger) grilla kött idag med potatisgratäng till, mums. Så nu ska Roger snart ut i snövädret och grilla. Jovisst sjutton snöar det, tur att grillen står under ett litet tak.
Så var det med de vårkänslorna...



Inga kommentarer: