söndag 13 mars 2011

Inte ett skit

har jag att berätta. Händer inte nåt och det är väl på gott och ont antar jag. Tyvärr finns då heller inget att blogga om.

Igår var det årsmöte för SLBK i Falköping. Hade en liten tanke ett tag om att åka dit men det blev inte så. I alla fall önskar jag nya styrelsen lycka till i sitt arbete under året och jag hoppas de som hade andra önskemål var på plats för att föra fram dem. Annars ska man inte klaga sen heller tycker jag.

Alice hoppade över staketet igår! Nu var det ju evigheter sen sist. Vi höjde ju upp och staketet rejält förra vintern och sen dess har det inte varit några problem. Trodde jag...
Igår blev det ett herrans väsen ute och när jag öppnade dörren såg jag henne på fel sida staketet. Medan jag fick på mig skorna hann hon försvinna, förmodligen var hon bara en liten bit in i skogen just utom synhåll. Till slut kom hon och hade med sig sitt byte. Nåt jättesmaskigt som jag inte ens uppfattade att hon hade i munnen när jag släppte in henne genom grinden igen.
Sen låg hon ute och mumsade på vad det nu var med Alva intill ivrigt bevakande om det gick att stjäla.

På kvällen medan vi såg på Melodifestivalen var det dags igen. Alice borta. Ut och ropade som en dåre och hon kom ganska snart. Hon har hittat nåt här i skogen så nu vet hon precis vart hon ska så fort det finns en chans. Så nu är det jag som ska med ut i trädgården för att spionera bakom hörnet. Vill ju se var hon lyckas hoppa över nånstans så vi kanske kan åtgärda problemet igen.

Med tanke på hennes dåliga höfter så kan man ju undra. Hon borde inte kunna hoppa över såpass högt staket lätt som en plätt. Hon har uppenbarligen inte ont och har definitivt inte en aning om att hon har dåliga höfter i alla fall...





Inga kommentarer: