lördag 10 april 2010

Migrän

Jag säger bara MIGRÄN!!! Skit också...det var ett tag sen sist men natten till igår var det dags igen. Fortfarande skit men jag vet ju det brukar sitta i tre dagar så imorgon vänder det nog.

Tänkte iaf göra en kort uppdatering här, det var ju ett tag sen sist.
I onsdags var jag på styrelsemöte på klubben. Säkerligen orsaken till migränen. Ja inte mötet i sig alltså utan sviterna efter. Det blev ett alldeles för sent möte för mig. Jag funkar inte när jag kommer hem kl 23 och sen ska upp kl 5. Har ju redan i förväg rejäla sömnproblem och en sån rubbning är tillräckligt för att inte bli nån sömn alls. Sen kämpar man sig igenom en arbetsdag, åker direkt på kurs torsdag kväll. Då kommer migränen som ett brev på posten torsdag natt när kroppen slappnar av för ledighet. Jag borde kunna det här nu och lära mig vad jag INTE ska göra. Måste bli bättre på att förebygga eländet. För ett elände är det när skallen värker så man inte kan ha den på kudden. Vänstra sidan av ansiktet spränger. Men men...imorgon går det över.

I alla fall lyckades jag skriva färdigt protokollet innan jag gick i däck igår. Skönt.

I torsdags var det kurs för Alice och Smulan. Alice blev ungefär lika slut som vanligt. Det är myyyycket tröttsamt att gå på kurs minsann. Om man känner Alice så fattar man direkt vad jag menar. De flesta skrattar igenkännande när de ser henne. Min stora, coola vovve...
Fast när det dök upp en joggare på elljusspåret då vaknade hon! Den hade hon definitivt inte haft nåt emot att jaga genom skogen. Joggare och cyklister borde nämligen inte finnas enligt Alice lagbok.
Matte fick slänga en blick inåt skogen för att kolla så ksuten var fri innan vi tränade inkallning...visserligen är det inhägnat men hon kan med sin storlek och röststyrka skrämma ihjäl en hundrädd joggare är jag rädd för.

Alva hon lever livets glada dagar. Vi tränar småstunder. Gick en sväng i Dingle när jag var och handlade igår. Lite andra små miljöträningar. I övrigt så stortrivs hon med sin lekfröken Alice som hon ständigt är i hasorna på.

Ibland kan dock en tråkig collie duga både till lek och sovsällskap. Kanske har Alice satt stopp ibland då så man tager vad man haver. Vad vet jag. Härlig är hon i alla fall vår söta Alva!















1 kommentar:

Eva sa...

Så läcker lilltrollet är ;)