fredag 30 april 2010

Fredag kväll

Tänk att det blev fedag kväll till slut! Veckan har snudd på kännts olidlig. Hinner inte riktigt med livet just nu.
Till råga på allt var det min jobbfredag denna veckan, jobbar ju numera en fredag i månaden.
Det har varit jobb, träning, kurs, sömnskola, sprutor... ja ungefär så ja.

Sprutorna ja, nu är tre av tio avklarade. Puhh...men jag ska nog överleva. Det gick klart bättre idag, antagligen eftersom jag inte hade så ont i benen o skinkorna i förväg.

I måndags överträffade vår svältande Alva sig själv i jakten på mat. Varje kväll förbereder jag morgonens mat till hundarna, den står klar i skålarna ute i grovingången. I måndags tog svälten överhand direkt efter hon satt i sig sin kvällsmat. Matte satt "upptagen" vid datorn och fattade inte vad som hände. Hela Alice frukost fick hon ner plus halva Nellies. Så hade hon precis ätit den egna kvällsransonen...
Jag blev faktiskt lite orolig för hur det skulle gå. Tyckte verkligen att magen stog rakt ut åt båda håll....

Hon mådde onekligen inte vidare bra vid tvåtiden på natten. Hon flåsade och vandrade så jag fick vackert stå upp och knata ut. Efter att ha lagt två högar ute sov hon lugnt vidare resten av natten.

Fast nu har hon järnkoll på var jag sätter maten så jag har fått fundera om. Hon skulle lätt sätta i sig fyrdubbla ransonerna varje dag, stackars svältande lilla varelse.


1 kommentar:

Veronica sa...

Vi kan ju mixa henne med Crazy så har vi två normalt ätande hundar...