måndag 28 februari 2011

Uppfödarkurs

Helgen har tillbringats i Medevi på Uppfödarutbildningen som Pirre arrangerade. Själva kursen hölls av David Selin, Hundutbildningsgruppen.

Jag kan bara säga WOW!!! Vilken helg, vilken kurs, helt enormt. Får ni chans att gå den, så gör det. ALLA som föder upp borde definitivt göra det.

Jag har gått SKK:s uppfödarutbildning och den var bra. Men denna är nåt helt annat. Den tar upp så mycket mer och så mycket annat.
Själv är jag amatör, har aldrig haft nån kull och har ingen aning om det nånsin blir så. Trots det strävar jag efter kunskapen, den har man ju med sig i så många andra avseenden än bara uppfödning.

Jag tror att de flesta på kursen var uppfödare och merparten av deltagarna hade nog gått SKK:s utbildning. De rutinerade, etablerade uppfödarna ansåg sig lära sig lika mycket som vi gröngölingar. Det säger ganska mycket.
Tror att alla var rörande eniga om att denna kurs borde ALLA gå INNAN man tar sin första kull. Så jaaa...gå den om ni får möjlighet!

Förutseende som jag är så har jag tagit semester idag, smart drag. Visserligen har jag inte kännt mig sjuk på nåt sätt (än) men hjärnan är minst sagt överansträngd. Den bör nog jobba färdigt innan jag kan sätta den i mer jobb, ha ha...

När jag kom hem igår kväll satt plötsligt Carolina här! En underbar surprise förstås, den tjejen gillar att överraska. Inte ens Roger som varit involverad hade sagt ett knyst. Nu är hon hemma igen i alla fall, skööööönt! Saknar bara Emilie långt där borta på Åland...hoppas vi kanske kan åka dit och hälsa på framöver.

Med hemkommen dotter kom också tvätt så klart. Så nu ska snälla mamma ta tag i den saken och ladda maskinen medan hon sover.
Första dagen kan hon ju få ledigt...



Inga kommentarer: