torsdag 10 februari 2011

Här sitter jag...

Ja här sitter jag! Egentligen skulle jag varit på årsmötet på klubben i kväll. Dock började jag allvarligt fundera på om jag skulle åka redan i morse. Det hade snöat som tusan när jag åkte till jobbet och var riktigt besvärligt på vägen. Kom betydligt senare till jobbet än vanligt.

Sen har det väl visserligen övergått i regn till och från men på hemvägen var det mest sörja på vägen och bara 1 plusgrad. Så jag bestämde mig för att stanna hemma. Inte kul om det fryser på under kvällen och hade ingen vidare lust att köra 9 mil ikväll igen.

Roger är ju inte hemma och kunde följa med mig heller. Han har övergett mig här alldeles ensam...
Nää så allvarligt är det inte. I förrgår kväll blev det plötsligt bestämt att han skulle åka till Helsingfors för att jobba lite mer med båten som gick iväg i söndags natt. Så igår morse for han till Landvetter för att ta morgonflyget till Finland alltså. Nu står han på mässan i Helsingfors och jobbar. Hoppas jag i alla fall, ha ha...

Jag är inte van vid att vara ensam hemma och tycker inget vidare om det. Inte så att jag är rädd eller så utan jag trivs bara inte. Tur att Lisa är hemma i alla fall (så eg är jag ju inte ensam) och så har vi hundarna som vaktar oss ifall det skulle komma bovar och banditer hit ut i skogen.
Skämt åsido. I morgon kommer han hem igen. Hoppas jag. Gud nåde att han kommer med flyget nu.
Längtar efter dig Roger!!!


Inga kommentarer: