måndag 2 maj 2011

Blodspår för berikning i Medevi

Då har vi tillbringat helgen i Medevi igen! Denna gång var det en kurs i Blodspår för berikning.
Vi har haft så himla kul och som vanligt lärt oss jättemycket.

Både Alice och Alva fixade sina spår. Alva kom av sig lite i går när hon hittat sin spårapport (pälsskav från skanken) , då trodde hon det var klart. Efter en stund tog hon upp det igen och hittade sin klöv som var gömd under mossa och annat.

Alice gick så lugnt och metodiskt till väga, jag är grymt imponerad av henne. Alva var snabbare men kom som sagt av sig lite efter att ha hittat apporten. Pirre spädde nog på det lite eftersom hon trodde hot hittat skanken och berömde henne. Men som sagt, hon tog upp spåret igen.

Gårdagens spårläggande var ett kapitel för sig. Vi la ju för varann och man bestämde själv vad man ville skulle finnas i ens eget spår.
Jag skulle lägga för Petter och han ville ha typ ALLT...spårapporter, sårlegor, drev och inte minst ett flyende spårslut. Ha ha ha..naturligtvis hade han dessutom valt en älgklöv...om än bara den näst största.

Jag hade önskelistan med mig som tur var, jag har ju grymma problem med minnet och hade inte en chans att komma ihåg vad han skulle ha. Djupt koncentrerad med en helt omöjlig klöv (tung och fastnade i precis allt, hopplös att dra med sig) gjorde jag mina snirklar hit och dit. Fick ta fram lappen emellanåt för att få med allt. Skulle behövt några händer till för stav, blodhink, påse med apporterna, snöret till spårslutet osv...

Att jag sen rörde till det och gjorde det ÄNNU klurigare för Moltas, ja se det är en annan historia.
Vi kan säga att jag var väääldigt glad när Moltas tog sitt spår helt klockrent!
Sammanfattningen av helgen är att vi har haft så otroligt kul både tvåbenta och fyrbenta. Hundarna sov som stockar hela vägen hem och vi själva var också helt slut.

Nu ska vi samla krafter inför nästa helg. På fredag får vi nämligen ett trevligt besök, på lördagen åker vi gemensamt med dem till utställningen i Lidköping.
På söndag bär det av på föreläsning i Göteborg genom SLBK men en enormt duktig föreläsare. Nya tag igen alltså!


Bilderna nedan är från lite olika album så de kommer inte i nån särskild ordning.
































Inga kommentarer: