måndag 27 december 2010

Då tar vi allt från början...

Den 23:e följde jag spännt SJ:S problem via åde deras egen hemsida och Aftonbladet. Emilie och Jocke skulle ju ta sista tåget från Stockholm kl 20,10 X2000. Med tanke på de senaste veckornas tågproblem så känndes ju inte det nåt vidare.
Problem avlöste varann hela dagen. På kvällen spårade dessutom två tåg ur vid Falköping och ställde till det ytterligare. Avgångstiden flyttades fram hela tiden. Tåget stod inne men de fick inte stiga ombord. Det var kallt på stationen för att inte tala om hur kallt det var ute när de blev ombedda att vänta ute.
Sista SMS:et jag fick kom 00,15, då hade de iaf fått gå på tåget men då fanns ingen tågpersonal...
Då var jag så trött att jag gav upp. Jag tänkte att nu sitter de iaf på tåget, nu MÅSTE det ju bara gå till slut.

På förmiddagen åkte vi och hälsade på mormor på hemmet. Tomas, Natali och Hampus var med. När vi var där så ringde Emilie och sa de kommit till Göteborg kl 5 på morgonen! De skulle egentligen varit framme kl 23. Ja se SJ...





När vi kommer hem igen efter besöket hos mormor står en bil parkerad vid vår uppfart. När vi går ur bilen kommer en tomte emot oss uppe i backen. Jag hade ju kameran liggande i väskan så jag får snabbt upp den och plåtar tomten. I famnen har tomten blommor som jag får med ett brummande "God Jul". Jag klappar förvirrat tomten på armen och tackar. Varför i herrans namn står en okänd tomte på vår uppfart och ger mig blommor????




Då åker plötsligt tomtemasken av och där står CAROLINA!!! Som ju borde befinna sig på Gran Canaria! Ja jösses vad jag skrek. Jag blev så glad så det kan inte beskrivas.
Kent hade varit och hämtat henne på flygplatsen i Oslo på natten och nu stod hon här.

Senare på eftermiddagen åkte vi till mamma och pappa där vi åt julmat och myste i några timmar.




I alla fall ska hon nu vara hemma en vecka, flyget ner till Gran Canaria igen går på Nyårsdagen. Emilie och Jocke åker antagligen också samma dag. Egentligen skulle de rest den 2:e men de säger som alla andra som åkt tåg det senaste, ALDRIG MERA TÅG!!! Så nu blir det bilen tillbaka. Då bär det antagligen av en dag tidigare så stannar de hos Jockes mormor o morfar i Örebro en natt istället.

Det är i alla fall helt underbart att de är hemma över julen! Sen att Carro stressar överallt för att hinna träffa alla, det är ju som vanligt alltså. Emilie har jag träffat ett par dagar nu, hon kommer hit en sväng till vid nyår. De har ju också många de ska träffa. Detta lever jag på ett bra tag!


1 kommentar:

Humlan, Bumbi o Johanna sa...

Hej och God Fortsättning. Vilken underbar jul ni fick. Det är en sån högtid man vill ha ALLA hos sej. Kram och ett Gott Nytt År. Hälsa.