onsdag 31 augusti 2011

Ja kära nån

Fortfarande svårt att hinna med här! Jag ska försöka få in lite nya bilder snarast Eva, ha ha...

Förra veckan började jag på mitt nya jobb på en del av min arbetstid. Så nu är tillvaron lite snurrig om man säger så. Nytt nytt nytt...det går runt i huvudet. Den 1/12 drar allt igång i det nya projektet, så tills dess ska allt läggas över i nya systemet och vi ska lära oss alla avtal, regler och nya arbetsuppgifter.

I helgen som gick hade vi släktträff här med Knickerbockersgänget. Ett helt gäng med glada människor (och deras hundar) invaderade Skinnfälleröd. De första anlände fredag eftermiddag och de sista åkte måndag morgon. Det är evigheter sen jag haft så roligt.
KMC stog för matlagningen och lördagen gick helt i fiskens tecken. Tidigt lördag morgon gav sig KMC ut för att ordna mat till sina kvinnor (fisketur). De hade turen på sin sida så det blev makrill i folie på grillen till lunch.

På kvällen bjöd de på en förrätt bestående av toast med kungskrabba. Varmrätten bestod av torsk, hälleflundra och havskatt gratinerat i ugnen. Avslutades med blåbärs och äppelpaj. Gissa om vi nästan rullar fram efter den här helgen!

På söndagen drog hela gänget till utställningen i Backamo. Det blev blandade resultat för våra hundar men min Alva vann unghundsklassen! Tyvärr inget CK i klassen med motiveringen att de inte "är färdiga". Näää...det ska de ju liksom inte vara heller när de är 1 1/2 år...
Kan tillägga att det knappt delades ut några CK alls i leonbergerringen.

Återkommer senare med bilder från helgen.





Inga kommentarer: